zondag 28 december 2008

Summertime

De kerstdagen zijn weer voorbij, het was gezellig en nou weer even een paar dagen normaal tot oliebollen en vuurwerk enzo.
Wij luisteren vanaf tweede kerstdag zo veel mogelijk naar de top 2000 en kijken naar de bijbehorende quiz met M. v Nieuwkerk zoals bijna iedereen. Daardoor werd ik op het idee gbracht van de Zombies en hun versie van Summertime. Aldus toegevoegd. Niet spectaculair maar wel om aan te horen.
En... alweer wat geleerd: kunst & cultuurlinks toegevoegd.
Ook dat is niet spectaculair maar ik ben nou eenmaal een laatbloeier dus ik ben er blij mee.

6 opmerkingen:

Rianne zei

Het was zeker gezellig met kerst!
Ook de high tea zonder tea was leuk (en lekker!) Maar voor sommige mensen kun je de volgende keer misschien beter iets meer thee schenken, van dat herfstbier en kruidenbitter worden ze zo overmoedig!
(ik noem geen namen...)

Shanti zei

Hier word ik wel nieuwsgierig van Aliebieb! Maar klinkt gezellig.

aliebieb zei

Sommige reacties krijg ik liever over de telefoon.Willen sommige mensen er wel rekening mee houden dat iedereen dit leest en mijn carriere er van af hangt!

Groetjes aliebieb.

Rianne zei

ik heb toch geen namen genoemd?? En het is immers de 'aangetrouwde' kant die grootspraak heeft dus daar hoeft je carriere niet onder te lijden.

Shanti zei

Ja zeg... nou word ik nog nieuwsgieriger! Maar ik hoor het nog wel een keer. En je carriere? Dat komt wel goed neem ik toch aan.

aliebieb zei

Laten wij het hopen!
Zoals ik vaker zeg: ik ben een laatbloeier, dus wie weet!
Groetjes Aliebieb.

DOORGESLAGEN?

ANDRE MANUEL WAT IS DE WERELD TOCH MOOI

Wij (Dick en ik) zijn "fans" van Andrè Manuel. We hebben zijn laatste theatershow:"Voor God noch Vaderland" gezien en ook zijn muziek vinden we erg goed (tegenwoordig "de Ketterse Fanfare")Dit filmpje vond ik op You Tube. Het is op het Oerolfestival en tot mijn verrassing staan wij erop. Aan het eind van het filmpje in het publiek. Wat is de wereld toch mooi! (Nou ja, niet altijd en overal maar je moet er zelf wat van maken)

NORMAAL

Over Alie, een deernke van 18 joar, woar is de tied bleevn?

RORY GALLAGHER HOME TOWN BLUES

Een favoriet van vroeger, Rory Gallagher (ik vind het nog steeds mooi) Hij is in 1995 overleden, aan de gevolgen van drank, na een levertransplantatie. Kort ervoor hebben wij hem nog zien optreden op de U.T. Hij was toen heel dik en behoorlijk bezopen. Jammer van zulke goede muzikanten.

SUMMERTIME BILLIE HOLLIDAY

Deze versie staat in de top 2000. Eigenlijk de mooiste(of J. Joplin?)Ik hoorde Summertime voor 't eerst toen ik een jaar of 16 was op de Oude Markt van een bandje: The Mother of Pearl, de gitarist (Adje v.d. Berg) is later nog erg bekend geworden. Ik ben het daarna altijd mooi blijven vinden.

SUMMERTIME JANIS JOPLIN