zondag 7 december 2008

Ding 9

Voor ik aan deze cursus begon had ik nog nooit van web 2.0 gehoord. Ik zit sowieso bijna nooit achter de computer behalve op mijn werk in bibliotheek Glanerbrug en in de boekenbus. In de korte tijd dat ik er mee bezig ben heb ik al veel geleerd, er is een wereld voor me open gegaan die niet zo ingewikkeld is als ik gedacht had.

Nut:

-Voor mijn eigen doeleinden: Ik denk dat ik wel duidelijk heb gemaakt op mijn weblog hoe ik daarover denk.

-Voor de bibliotheek: Een eigen weblog waarop klanten informatie en nieuwtjes kunnen lezen en ook zelf kunnen reageren.

De webside heeft die functie eigenlijk ook al, een weblog is iets direkter.

Foto editors voor aankondigingen en folders.

Hoe dat allemaal uitgevoerd moet worden weet ik niet, mensen die daar meer verstand van hebben dan ik moeten zich daar maar over buigen.

Ik vind het belangrijk dat iedereen doet waar hij of zij goed in is.

Dat is goed voor de klanten en het personeel.

Dit is mijn bescheiden bijdrage aan ding 9.



Om alvast in de kerststemming te komen heb ik er een paar foto's van mijn kerstcactus (ook wel paascactus genoemd, dan bloeit ie n.l. ook) bij gezet. Hij is nog van mijn oma geweest en ouder dan ik ben.(Zou je niet zeggen, hè?)







4 opmerkingen:

blondie zei

Hoi Alibieb,

Leuk stukje geschreven en dat die cactus al zo oud is! Je hebt vast groene vingers. Ook een mooie herinnering aan je oma.

aliebieb zei

Van die groene vingers valt wel mee, dit soort planten heeft eerder verwaarlozing nodig dan goede verzorging.
Ik zie ook altijd op tegen de zomervakantieverzorgers.
Ik heb alleen maar cactussen i.v.m. de katten.
Het is inderdaad een mooie herinnering.

Groet Aliebieb

Shanti zei

Je mening over Web 2.0 is heel duidelijk Aliebieb! Prima, ben het met je eens dat iedereen moet doen waar hij of zij goed in is, maar denk wel zoals je al aangeeft dat we min of meer op de hoogte moeten zijn van de mogelijkheden.

aliebieb zei

Daar ben ik mij inmiddels ook heel goed van bewust en ik ben blij dat ik mijn ietwat starre houding heb overwonnen.

Groetjes Aliebieb

DOORGESLAGEN?

ANDRE MANUEL WAT IS DE WERELD TOCH MOOI

Wij (Dick en ik) zijn "fans" van Andrè Manuel. We hebben zijn laatste theatershow:"Voor God noch Vaderland" gezien en ook zijn muziek vinden we erg goed (tegenwoordig "de Ketterse Fanfare")Dit filmpje vond ik op You Tube. Het is op het Oerolfestival en tot mijn verrassing staan wij erop. Aan het eind van het filmpje in het publiek. Wat is de wereld toch mooi! (Nou ja, niet altijd en overal maar je moet er zelf wat van maken)

NORMAAL

Over Alie, een deernke van 18 joar, woar is de tied bleevn?

RORY GALLAGHER HOME TOWN BLUES

Een favoriet van vroeger, Rory Gallagher (ik vind het nog steeds mooi) Hij is in 1995 overleden, aan de gevolgen van drank, na een levertransplantatie. Kort ervoor hebben wij hem nog zien optreden op de U.T. Hij was toen heel dik en behoorlijk bezopen. Jammer van zulke goede muzikanten.

SUMMERTIME BILLIE HOLLIDAY

Deze versie staat in de top 2000. Eigenlijk de mooiste(of J. Joplin?)Ik hoorde Summertime voor 't eerst toen ik een jaar of 16 was op de Oude Markt van een bandje: The Mother of Pearl, de gitarist (Adje v.d. Berg) is later nog erg bekend geworden. Ik ben het daarna altijd mooi blijven vinden.

SUMMERTIME JANIS JOPLIN