dinsdag 9 december 2008

SUMMERTIME

Weer een versie van Summertime toegevoegd, deze keer uit Porgy and Bess, daar komt het origineel vandaan.
Eèn van mijn hobbies is het verzamelen van allerhande(schudsneeuwballen, Kevers, Boldoot en 4711 artikelen, W. Wilminkspul, boekenweekgeschenken en nog wat)
Het lijkt me leuk om op mijn blog een verzameling "Summertimeversies" te gaan aanleggen, Wordt het toch nog iets in mijn eigen stijl en het neemt thuis tenminste niet zo'n plaats in.
Maar ik zal me maar eerst eens op de volgende "dingen"storten. Dat lijkt me met mijn prille en kwetsbare pas verworven kennis een stuk verstandiger.

2 opmerkingen:

Shanti zei

Volgens mij moet je wel een groot huis hebben Aliebieb, gezien al die verzamelingen!
Gelukkig voor jou en iedereen maar 1 nieuw ding in de drukke drukke decembermaand

aliebieb zei

Graag maak ik een afspraakje met jou om mij weer even op het goede spoor te zetten, ik hoop dat je in deze inderdaad drukke maand nog even tijd voor me hebt. We spreken mekaar nog.

Groetjes Aliebieb

DOORGESLAGEN?

ANDRE MANUEL WAT IS DE WERELD TOCH MOOI

Wij (Dick en ik) zijn "fans" van Andrè Manuel. We hebben zijn laatste theatershow:"Voor God noch Vaderland" gezien en ook zijn muziek vinden we erg goed (tegenwoordig "de Ketterse Fanfare")Dit filmpje vond ik op You Tube. Het is op het Oerolfestival en tot mijn verrassing staan wij erop. Aan het eind van het filmpje in het publiek. Wat is de wereld toch mooi! (Nou ja, niet altijd en overal maar je moet er zelf wat van maken)

NORMAAL

Over Alie, een deernke van 18 joar, woar is de tied bleevn?

RORY GALLAGHER HOME TOWN BLUES

Een favoriet van vroeger, Rory Gallagher (ik vind het nog steeds mooi) Hij is in 1995 overleden, aan de gevolgen van drank, na een levertransplantatie. Kort ervoor hebben wij hem nog zien optreden op de U.T. Hij was toen heel dik en behoorlijk bezopen. Jammer van zulke goede muzikanten.

SUMMERTIME BILLIE HOLLIDAY

Deze versie staat in de top 2000. Eigenlijk de mooiste(of J. Joplin?)Ik hoorde Summertime voor 't eerst toen ik een jaar of 16 was op de Oude Markt van een bandje: The Mother of Pearl, de gitarist (Adje v.d. Berg) is later nog erg bekend geworden. Ik ben het daarna altijd mooi blijven vinden.

SUMMERTIME JANIS JOPLIN