woensdag 10 december 2008

Dewey Readmore Books

Ik had op o.a. het blog van Shanti gelezen over dit boek: Op fluwelen pootjes.
Ik heb het meteen gekocht en inmiddels heb ik het uit. Wat een leuk boek!
Een aanrader voor ons allen en iets voor deze tijd van het jaar. Het leest heel gezellig weg. Het is een heel positief en ontroerend boek.
In Amerika is het niet abnormaal om een kat te houden in de bibliotheek, het heeft schijnbaar een goede invloed op het bezoekersaantal.
Dus ik zou zeggen: ieder filiaal zijn eigen huiskat! Ik ben voor!

3 opmerkingen:

Shanti zei

Nou ik ben ook voor hoor! Maar ik weet niet of iedereen daar zo over denkt!. Nou heeft Glanerbrug natuurlijk wel zijn buitenkat dus...

aliebieb zei

Ja,''onze''kat boft maar, daarom ziet ie er ook zo dik en glanzend uit.

Shanti zei

Nou volgens mij lopen er daar meer rond die er dik en glanzend uit zien! Zag laatst weer een nieuw exemplaar. Misschien geven ze het door aan elkaar? Zo van.... daar moet je wezen!

DOORGESLAGEN?

ANDRE MANUEL WAT IS DE WERELD TOCH MOOI

Wij (Dick en ik) zijn "fans" van Andrè Manuel. We hebben zijn laatste theatershow:"Voor God noch Vaderland" gezien en ook zijn muziek vinden we erg goed (tegenwoordig "de Ketterse Fanfare")Dit filmpje vond ik op You Tube. Het is op het Oerolfestival en tot mijn verrassing staan wij erop. Aan het eind van het filmpje in het publiek. Wat is de wereld toch mooi! (Nou ja, niet altijd en overal maar je moet er zelf wat van maken)

NORMAAL

Over Alie, een deernke van 18 joar, woar is de tied bleevn?

RORY GALLAGHER HOME TOWN BLUES

Een favoriet van vroeger, Rory Gallagher (ik vind het nog steeds mooi) Hij is in 1995 overleden, aan de gevolgen van drank, na een levertransplantatie. Kort ervoor hebben wij hem nog zien optreden op de U.T. Hij was toen heel dik en behoorlijk bezopen. Jammer van zulke goede muzikanten.

SUMMERTIME BILLIE HOLLIDAY

Deze versie staat in de top 2000. Eigenlijk de mooiste(of J. Joplin?)Ik hoorde Summertime voor 't eerst toen ik een jaar of 16 was op de Oude Markt van een bandje: The Mother of Pearl, de gitarist (Adje v.d. Berg) is later nog erg bekend geworden. Ik ben het daarna altijd mooi blijven vinden.

SUMMERTIME JANIS JOPLIN