zondag 1 februari 2009

KEULEN





Gisteren zijn Dick en ik met een busreis van Concordia meegeweest naar Keulen.
Hoofddoel was een expositie van Gerhard Richter in het museum Ludwig. Het is een prachtig museum, ook hun vaste collectie is erg de moeite waard. In de Dom van Keulen zit een groot raam ontworpen door G. Richter. Heel modern tussen al die oude ramen, maar het staat geweldig mooi! Ook daar zijn we geweest. En natuurlijk zijn we naar de Glockengasse 4711 geweest, daar zit al 200 jaar het bedrijf dat Eau de Cologne produceert. Nu is het een winkel, met vele historische details (o.a een fonteintje waar Eau de C. uit komt en een galerie met oude flesjes.)Voor een verzamelaar een paradijsje. Bovendien wordt Eau de Cologne altijd in verband gebracht met oma's dus ik was er helemaal op mijn plek.

4 opmerkingen:

Shanti zei

Mooi die ramen in die kerken, nietwaar! Kan ik altijd vol ontzag naar kijken.

Anoniem zei

Zeg eens oma, heb je nog een flesje eau de cologne gekocht?

groetjes

aliebieb zei

Nee, een stukje zeep, een paraplot, een tas en...een slabbetje!! Groetjes Aliebieb.

last best zei

Wauw, wat een mooie foto's alie!! Jullie hebben het vast erg leuk gehad in Keulen.

DOORGESLAGEN?

ANDRE MANUEL WAT IS DE WERELD TOCH MOOI

Wij (Dick en ik) zijn "fans" van Andrè Manuel. We hebben zijn laatste theatershow:"Voor God noch Vaderland" gezien en ook zijn muziek vinden we erg goed (tegenwoordig "de Ketterse Fanfare")Dit filmpje vond ik op You Tube. Het is op het Oerolfestival en tot mijn verrassing staan wij erop. Aan het eind van het filmpje in het publiek. Wat is de wereld toch mooi! (Nou ja, niet altijd en overal maar je moet er zelf wat van maken)

NORMAAL

Over Alie, een deernke van 18 joar, woar is de tied bleevn?

RORY GALLAGHER HOME TOWN BLUES

Een favoriet van vroeger, Rory Gallagher (ik vind het nog steeds mooi) Hij is in 1995 overleden, aan de gevolgen van drank, na een levertransplantatie. Kort ervoor hebben wij hem nog zien optreden op de U.T. Hij was toen heel dik en behoorlijk bezopen. Jammer van zulke goede muzikanten.

SUMMERTIME BILLIE HOLLIDAY

Deze versie staat in de top 2000. Eigenlijk de mooiste(of J. Joplin?)Ik hoorde Summertime voor 't eerst toen ik een jaar of 16 was op de Oude Markt van een bandje: The Mother of Pearl, de gitarist (Adje v.d. Berg) is later nog erg bekend geworden. Ik ben het daarna altijd mooi blijven vinden.

SUMMERTIME JANIS JOPLIN