zondag 22 februari 2009

DING 18



Library Thing vond ik een leuke opdracht, ik ben er met plezier mee bezig geweest.
Ik lees veel en heb zelf een uitgebreide boekenkast. Alles op alfabet en/of op soort.
Ik ben een vanalles lezer, met een voorkeur voor spanning. Ik heb een keuze gemaakt uit wat in onze kast staat en dat in Library Thing gezet. Het meeste kon ik vinden, maar in eerste instantie van alles de Engelse titels (we hebben alles in het Nederlands, ik lees voor ontspanning en niet voor inspanning)Toen kwam ik erachter dat je ook andere zoekbronnen kunt aanvinken, behalve Amazon.com.. Bol-Bruna en de Koninklijke Bibliotheek b.v. en toen heb ik alle Engelse titels verwijdert en er Nederlandse voor in de plaats gezet. Goeie oefening, niet dan! Ik ben verbaasd dat het allemaal kan, meteen een overzicht van anderen die het zelfde boek lezen en recensies e.d.! Ik zal er zelf verder niets mee doen, ik haal mijn tips uit tijdschriften en kranten en werken met "boekenmensen" levert veel tips op! Ik vind het wel een leuke site! Het is me ook nog gelukt om een omslag te wijzigen van Sam de brandweerkat.

3 opmerkingen:

Rianne zei

alweer een opdracht klaar!!

Shanti zei

Ja Aliebieb de meeste 23dingen cursisten vinden dit ding leuk. Zal dan toch wel in onze genen zitten, boeken en lezen bedoel ik dan!
Maar nog twee opdrachten en je Zen is binnen!
Ga zo door!

blondie zei

Hoi Alie,

Ik zie "de lezer" inderdaad staan. Leuk! En ik vind je blog ook mooi, ondanks de tegenzin die je eerst had, heb je er nu toch best wel plezier in volgens mij.

DOORGESLAGEN?

ANDRE MANUEL WAT IS DE WERELD TOCH MOOI

Wij (Dick en ik) zijn "fans" van Andrè Manuel. We hebben zijn laatste theatershow:"Voor God noch Vaderland" gezien en ook zijn muziek vinden we erg goed (tegenwoordig "de Ketterse Fanfare")Dit filmpje vond ik op You Tube. Het is op het Oerolfestival en tot mijn verrassing staan wij erop. Aan het eind van het filmpje in het publiek. Wat is de wereld toch mooi! (Nou ja, niet altijd en overal maar je moet er zelf wat van maken)

NORMAAL

Over Alie, een deernke van 18 joar, woar is de tied bleevn?

RORY GALLAGHER HOME TOWN BLUES

Een favoriet van vroeger, Rory Gallagher (ik vind het nog steeds mooi) Hij is in 1995 overleden, aan de gevolgen van drank, na een levertransplantatie. Kort ervoor hebben wij hem nog zien optreden op de U.T. Hij was toen heel dik en behoorlijk bezopen. Jammer van zulke goede muzikanten.

SUMMERTIME BILLIE HOLLIDAY

Deze versie staat in de top 2000. Eigenlijk de mooiste(of J. Joplin?)Ik hoorde Summertime voor 't eerst toen ik een jaar of 16 was op de Oude Markt van een bandje: The Mother of Pearl, de gitarist (Adje v.d. Berg) is later nog erg bekend geworden. Ik ben het daarna altijd mooi blijven vinden.

SUMMERTIME JANIS JOPLIN