woensdag 11 februari 2009

DING 16


Dit vind ik een leuk ding, ik houd erg van muziek, van blues tot klassiek en (bijna)alles wat ertussen zit. Ik heb in de loop der 23 dingen(!) al veel leuke muziekfilmpjes opgezocht. Ik ben verbaasd dat alles wat je intoetst van vroeger en nu bijna te vinden is en als je jezelf dan ook nog eens in 't publiek ziet zitten bij Andre Manuel is het helemaal leuk. Ik weet dat er ook vervelende filmpjes gemaakt worden, en dat mensen daarmee in erge problemen kunnen komen. Dat is wel een groot nadeel.
Ik heb maar zo iets ingetoetst, koeien in de wei, leek me wel leuk, en ja hoor! Meerdere filmpjes over koeien in en uit de wei! Grappig! Het nut ervan, ja, ik zet muziek die ik leuk vind nu op mijn blog, maar om normaal gesproken boven op een koud kamertje te gaan zitten filmpjes kijken op de computer zal ik nog niet zo snel doen.(Ja, tegenwoordig moet ik wel!) Lekker op de bank, kat op schoot, hapje, drankje, muziekje aan is toch meer wat ik doe voor tijdverdrijf. Wat heeft de bieb eraan? Ik heb eerlijk gezegd geen idee, mensen die in de bibliotheek geinteresseerd zijn gaan geen you tube filmpjes bekijken, die zijn toch meer voor de lol denk ik.

3 opmerkingen:

Shanti zei

Er is natuurlijk wel veel info te vinden in filmpjes vorm op Youtube.
En filmpjes op onze website is natuurlijk wel leuk. Zoals de filmpjes van de Nationale Voorleesdagen en de Voorleeswedstrijd. Maar ben het met je eens dat je die dan weer niet op Youtube hoeft te zetten.
Mooi dat je al zover bent Aliebieb!

Shanti zei

Trouwens leuk dat filmpje van Normaal! Ze komen uit mijn geboorteplaats. Ben afgelopen voorjaar nog op een concert geweest in Doetinchem. Ze treden nu meestal op in schouwburgen.

twekkie zei

Wat leuk dat filmpje over die uit de hand gelopen hobby van een bibliothecaris. Goed gevonden.
Groetjes

DOORGESLAGEN?

ANDRE MANUEL WAT IS DE WERELD TOCH MOOI

Wij (Dick en ik) zijn "fans" van Andrè Manuel. We hebben zijn laatste theatershow:"Voor God noch Vaderland" gezien en ook zijn muziek vinden we erg goed (tegenwoordig "de Ketterse Fanfare")Dit filmpje vond ik op You Tube. Het is op het Oerolfestival en tot mijn verrassing staan wij erop. Aan het eind van het filmpje in het publiek. Wat is de wereld toch mooi! (Nou ja, niet altijd en overal maar je moet er zelf wat van maken)

NORMAAL

Over Alie, een deernke van 18 joar, woar is de tied bleevn?

RORY GALLAGHER HOME TOWN BLUES

Een favoriet van vroeger, Rory Gallagher (ik vind het nog steeds mooi) Hij is in 1995 overleden, aan de gevolgen van drank, na een levertransplantatie. Kort ervoor hebben wij hem nog zien optreden op de U.T. Hij was toen heel dik en behoorlijk bezopen. Jammer van zulke goede muzikanten.

SUMMERTIME BILLIE HOLLIDAY

Deze versie staat in de top 2000. Eigenlijk de mooiste(of J. Joplin?)Ik hoorde Summertime voor 't eerst toen ik een jaar of 16 was op de Oude Markt van een bandje: The Mother of Pearl, de gitarist (Adje v.d. Berg) is later nog erg bekend geworden. Ik ben het daarna altijd mooi blijven vinden.

SUMMERTIME JANIS JOPLIN