zondag 1 februari 2009

DING 14


Instant Messaging: daar heb ik helemaal niets mee, ik vind persoonlijk contakt veel belangrijker dan het toch vaak oppervlakkige "gebla bla bla"over de computer. Ik zal zelf ook niet gaan chatten m.s.n'en, hyven (tig honderd vrienden?) of wat dan ook anders dan gewoon praten met iemand of hooguit telefoneren (niet mobiel).
Ik realiseer mij heel goed dat ik een uitzondering ben. Ik kijk met verwondering, als ik op een terras, in een cafè of een andere openbare gelegenheid zit, naar wat er weinig gecommunicerd wordt met elkaar maar wel op schermpjes gekeken en op "knopjes" gedrukt wordt! Gezellig!
Ik geef toe dat ik het wel heel leuk leuk vind om reacties te krijgen op mijn blogberichten en om zelf te reageren op anderen. Ik zie dat als een stimulans op een voor mij toch niet alledaags 'geworstel" met de computer, ik leer er ook heel veel van. Dit is niet negatief bedoelt, iedereen doet maar, als ik het maar niet hoef.
Bovendien vraag ik mij af, waar ik de tijd vandaan moet halen om, in mijn toch al behoorlijk drukke (heel prettige) leven ook nog eens al die contakten bij te houden.

2 opmerkingen:

Shanti zei

Nou Aliebieb, ik ben ook niet zo'n chatter hoor. Soms even met mijn dochter.
Mooi dat je helemaal bij bent met 23dingen!
Schattige foto van Mayke aan de zijkant!

last best zei

Dat heb je mooi verwoord Alie!! Heel duidelijk je eigen mening gegeven.

DOORGESLAGEN?

ANDRE MANUEL WAT IS DE WERELD TOCH MOOI

Wij (Dick en ik) zijn "fans" van Andrè Manuel. We hebben zijn laatste theatershow:"Voor God noch Vaderland" gezien en ook zijn muziek vinden we erg goed (tegenwoordig "de Ketterse Fanfare")Dit filmpje vond ik op You Tube. Het is op het Oerolfestival en tot mijn verrassing staan wij erop. Aan het eind van het filmpje in het publiek. Wat is de wereld toch mooi! (Nou ja, niet altijd en overal maar je moet er zelf wat van maken)

NORMAAL

Over Alie, een deernke van 18 joar, woar is de tied bleevn?

RORY GALLAGHER HOME TOWN BLUES

Een favoriet van vroeger, Rory Gallagher (ik vind het nog steeds mooi) Hij is in 1995 overleden, aan de gevolgen van drank, na een levertransplantatie. Kort ervoor hebben wij hem nog zien optreden op de U.T. Hij was toen heel dik en behoorlijk bezopen. Jammer van zulke goede muzikanten.

SUMMERTIME BILLIE HOLLIDAY

Deze versie staat in de top 2000. Eigenlijk de mooiste(of J. Joplin?)Ik hoorde Summertime voor 't eerst toen ik een jaar of 16 was op de Oude Markt van een bandje: The Mother of Pearl, de gitarist (Adje v.d. Berg) is later nog erg bekend geworden. Ik ben het daarna altijd mooi blijven vinden.

SUMMERTIME JANIS JOPLIN