woensdag 4 maart 2009

NOGMAALS LIBRARY THING

Onderstaand mijn eigen favoriete ding in de boekenkast: Guus!

Nadat ik over Library Thing geschreven had dat ik het wel heel leuk vind maar er niets mee ga doen, ben ik bezig geweest om toch maar mijn hele boekvoorraad erin te zetten. Zinloos maar ik krijg dan iets dwangmatigs over mij, alles moet erin.
Overal de omslagen erbij gezocht zoals ik ze in de kast heb, want het moet wel kloppen!Dat was een heel werk maar leuk werk. Ook een soort verslaving. Toen ik het tweehonderdeneenste boek erin wilde zetten moest ik mij aanmelden en dan kost het tien euro per jaar. Is niet duur maar dat ga ik niet doen, want zoals ik al scheef, het nut zie ik er voor mij niet van in. Ik vind het ook jammer dat de boeken niet op alfabet van schrijver erin staan, ze staan op titel. Ik heb ze op schrijver in de kast.

9 opmerkingen:

twekkie zei

Hallo Aliebieb,
Goed dat je zoveel voor library thing gedaan hebt. Je hele boekenkast. Veel werk zeg.
Maar toch wel eer van je werk.
De boeken stonden toch wel op schrijver?

Groetjes

Shanti zei

Moet je er voor betalen? Wist ik niet, wat jammer!Kun je helemaal je boekenkast in Library Thing niet afmaken.

aliebieb zei

Ja, na 200 boeken moet je betalen.
Maar 10 Euro per jaar, maar ja 'tis wel crisis hè.

Rianne zei

Mam, dat is toch wel heel erg zinloos... ga eens wat nuttigs doen!
Sokjes breien ofzo!
groetjes Rianne

aliebieb zei

Ik heb vernomen dat er iemand is die veel mooiere sokjes kan breien en dat er om mijn sokjes een beetje lacherig gedaan is. Vandaar! Groetjes

Rianne zei

oefening baart kunst, toch????

aliebieb zei

Das woar!

takkenbos-fagot zei

Hallo Alibieb, Ik kwam je tegen op librariething, omdat we een gemeenschappelijk boek in onze kast hebben staan. Een boek over Hengelo (hoe kan het ook anders). Dat vond ik wel leuk. Ik heb wel een abonnement genomen, maar een levenslang abonnement en dat kost 25 dollar (ca. 21 euro) voor een levenslang lidmaatschap. Overigens staan de boeken wel alfabetisch op titel van a-z of van z-a net wat je maar wilt. Je kunt ze ook alfabetisch op auteur krijgen. Dan moet je op het driehoekige puntje boven klikken. Ik heb er inmiddels al zo'n 260 titels in en voorlopig nog lang niet klaar. Misschien kom ik je nog wel een keer tegen o-p Librarything. Tot ziens dus
Takkenbos

aliebieb zei

Bedankt voor de tip van op alfabet van auteur zetten. Ik vind op alfabet van titel namelijk niet zo geweldig. Ik vind lybrarything erg leuk dus wie weet ga ik er toch nog mee verder. Groetjes Aliebieb

DOORGESLAGEN?

ANDRE MANUEL WAT IS DE WERELD TOCH MOOI

Wij (Dick en ik) zijn "fans" van Andrè Manuel. We hebben zijn laatste theatershow:"Voor God noch Vaderland" gezien en ook zijn muziek vinden we erg goed (tegenwoordig "de Ketterse Fanfare")Dit filmpje vond ik op You Tube. Het is op het Oerolfestival en tot mijn verrassing staan wij erop. Aan het eind van het filmpje in het publiek. Wat is de wereld toch mooi! (Nou ja, niet altijd en overal maar je moet er zelf wat van maken)

NORMAAL

Over Alie, een deernke van 18 joar, woar is de tied bleevn?

RORY GALLAGHER HOME TOWN BLUES

Een favoriet van vroeger, Rory Gallagher (ik vind het nog steeds mooi) Hij is in 1995 overleden, aan de gevolgen van drank, na een levertransplantatie. Kort ervoor hebben wij hem nog zien optreden op de U.T. Hij was toen heel dik en behoorlijk bezopen. Jammer van zulke goede muzikanten.

SUMMERTIME BILLIE HOLLIDAY

Deze versie staat in de top 2000. Eigenlijk de mooiste(of J. Joplin?)Ik hoorde Summertime voor 't eerst toen ik een jaar of 16 was op de Oude Markt van een bandje: The Mother of Pearl, de gitarist (Adje v.d. Berg) is later nog erg bekend geworden. Ik ben het daarna altijd mooi blijven vinden.

SUMMERTIME JANIS JOPLIN