zondag 15 maart 2009

BOEKENWEEK

Hoera Boekenweek. Woensdagmorgen om 10 uur stond ik bij Broekhuis op de stoep om een boek te kopen en het boekenweekgeschenk te bemachtigen want stel je voor dat ze op zijn! Ik heb gekocht: Het Diner van Herman Koch, mijn leven als hond van Martin Bril en Piep van Midas Dekkers. Toen naar de overkant, naar de Slegte want ik had 40 Euro aan bonnen voor de Slegte gekregen, dat is feest! Van alles gekocht: Kattenverhalen, hondenverhalen, het huis van de zeven zusters van E. Eggels, de zigeunermadonna van Montefiore, De schaduw van Poe van M. Pearl en nog leuke verstuurkaarten. Ik heb deze week alle tijd om te lezen want Dick is op wintersport met vrienden naar Les Gets en ik heb de hele week vrij. Hopen op een beetje lenteweer om in een beschut hoekje buiten te zitten en anders lekker binnen. Ook niet erg.Klik hier voor meer gratis plaatjes

2 opmerkingen:

blondie zei

Leuk Alie! Dan is dit voorlopig je laatste blogpost, denk ik....
Geniet er maar van: lekker weekje vrij en hopenlijk zon. Je blog gaat er trouwens steeds mooier uitzien!

Groet, Blondie

Shanti zei

Geweldig hoor Alibieb!
En het Boekenweekgeschenk mag natuurlijk niet ontbreken in je verzameling!

DOORGESLAGEN?

ANDRE MANUEL WAT IS DE WERELD TOCH MOOI

Wij (Dick en ik) zijn "fans" van Andrè Manuel. We hebben zijn laatste theatershow:"Voor God noch Vaderland" gezien en ook zijn muziek vinden we erg goed (tegenwoordig "de Ketterse Fanfare")Dit filmpje vond ik op You Tube. Het is op het Oerolfestival en tot mijn verrassing staan wij erop. Aan het eind van het filmpje in het publiek. Wat is de wereld toch mooi! (Nou ja, niet altijd en overal maar je moet er zelf wat van maken)

NORMAAL

Over Alie, een deernke van 18 joar, woar is de tied bleevn?

RORY GALLAGHER HOME TOWN BLUES

Een favoriet van vroeger, Rory Gallagher (ik vind het nog steeds mooi) Hij is in 1995 overleden, aan de gevolgen van drank, na een levertransplantatie. Kort ervoor hebben wij hem nog zien optreden op de U.T. Hij was toen heel dik en behoorlijk bezopen. Jammer van zulke goede muzikanten.

SUMMERTIME BILLIE HOLLIDAY

Deze versie staat in de top 2000. Eigenlijk de mooiste(of J. Joplin?)Ik hoorde Summertime voor 't eerst toen ik een jaar of 16 was op de Oude Markt van een bandje: The Mother of Pearl, de gitarist (Adje v.d. Berg) is later nog erg bekend geworden. Ik ben het daarna altijd mooi blijven vinden.

SUMMERTIME JANIS JOPLIN